AMB AIRES DE PRIMAVERA



Coneixeu les olles de cocció lenta.?
Doncs jo les vaig descobrir navegant per la xarxa, sobre tot a Pinterest on hi ha un munt de comptes de dones, sobre tot angleses i nord americanes que la fan servir.
La vaig comprar amb entusiasme, però el meu entusiasme va anar decaient, i va quedar aparcada.
Últimament he trobat alguns bons blogs en castellà i fins i tot una comunitat a facebook,a la que m´hi he afegit i que m´ha fet agafar ganes de treure-li la pols.
Ara mateix tinc un pollastre sencer, untat d´oli i cobert de ras el hanout, amb sal, pebre, alls i llimona, sobre una base de patates.
Com que s´ha d´anar coent durant sis hores a baixa temperatura, m´en vaig a fer de jardinera.

...I com deia Antonio Machado;

La primavera ha venido, 
nadie sabe como ha sido, 
ha despertado la rama, 
el almendro ha florecido.

Es moment de donar un toc a les nostres plantes que despunten després de la letargia hivernal.





El resultat d´una cocció lenta.....


i per rematar la tarda, les meves postres preferides.



150ml de café
dues cullerades soperes d´amaretto
4 rovells d´ou a temperatura ambient
4 cullerades de sucre glass
250g de mascarpone fred
melindros
cacao en pols

Feu el café i barregeu-ho amb l´amaretto, deixeu-ho reposar.
Mentrestant en un bol barregeu els rovells amb el sucre, bateu fins que quedi ben incorporat i despres afegiu-hi el mascarpone ben fred torneu a batre, ha de quedar com una crema.
i muntem els gotets.
Suqueu els melindros en el café, no massa, no volem que s´empapin tant que es trenquin, cobriu el fons, i empolseu amb cacao, Poseu una bona quantitat de crema de mascarpone per sobre i repetiu les capes, melindros, cacao i crema, tantes vegades com calgui.
Acabeu amb una de crema i empolseu de cacao aquesta última.


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars