QUILT DE LES DOTZE DAMES_ 5.SOJOURNER THUTH STAR



El seu autentic nom era Isabella Baumfree, va neixer a Swartekill, Nova York en 1797 i va morir a Battle Creek el 26 de Novembre de 1883.
Va ser una destacada abolicionista i lluitadora a favor de la igualtat dels drets dels negres i de les dones.
El 29 de Maig de 1851 a la Convenció de la dona a Akron, Ohio va pronunciar un discurs que ha passat a l´historia com Ain t I a woman? (No soc una dona.?)




« Aquest home ha dit que cal ajudar les dones a pujar a un carro, ajudar-les a saltar un sot, i que necessiten els millor llocs a tot arreu... 
Mai ningú m’ha ajudat a pujar a un carro, ni a saltar una bassa de fang, ningú no m’ha donat mai el millor lloc! I, tanmateix; no sóc una dona? 
Mireu-me! Mireu els meus braços! He treballat, he sembrat, he collit i recollit i cap home m’ha pogut manar! I, tanmateix; no sóc una dona?
 Puc treballar tant com un home, menjar tant com un home –quan tinc les possibilitats de fer-ho– i rebre cops de fuet tant com ells I, tanmateix; no sóc una dona? 
He portat al món tretze fills, els he vist vendre a quasi tots com esclaus i quan jo cridava desconsoladament el meu dolor de mare, ningú, excepte Jesús, no m’ha escoltat! I tanmateix; no sóc una dona?.
Si la primera dona que Déu va fer, era prou forta per girar el món ella sola, totes les dones juntes hauriem de ser capaces de girar-lo i adreçar-lo de nou i ja que ens estem movent per poder-ho fer, mes els hi val als homes que ens escoltin »  

Comentaris

Entrades populars