SEITONS MARINATS

La recepta es d´un llibre de Carme Ruscalleda que he redescobert de la biblioteca de la cuina, Cuinar per ser feliç.



*Seitons.
* Sal i pebre.
*Vinagre de Jerez.
*Oli extra verge d´oliva.
Es desespinen els seitons i es deixen ben nets d´espines laterals i bigotis, es passen per aigua per desagnar-los i es van posant en una terrina sobreposant capes, una de filets de peix, a sobre una de sal i a sobre una de vinagre fins a acabar el seitó. Es deixa marinar a la nevera durant 24 hores.
L´endemà s´escorre molt be el suc que han fet i es tornen a col.locar en la mateixa terrina, ben neta, ara es sobreposa una capa de seitó, una altre d´oli d´oliva verge i una altre de pebre molt, al gust, fins a acabar.
* S´ha de tenir en compte que aquesta marinada es una semi conserva i l´hem de consumir en el termini d´una setmana.
* Jo vaig utilitzar sal gruixuda, perquè em va sobrar de marinar una cua de salmó, i per l´endemà vaig fer servir un oli de tòfona que vaig portar l´ultim cop que vam estar a la zona del Somontano (Aragó)


Comentaris

Entrades populars